Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

söndag 23 maj 2010

Fullständig lycka på Bliss..


Bliss vill man sprida glädje och njutning genom mat, cocktails och musik. Det är det perfekta stället för en god middag och utekväll tillsammans med gänget :-) Musiken är grym, lokalerna är fräscha och nu när äntligen sommaren är här finns även möjligheten att sitta ute, vilket vi fick turen att göra! Personalen var jätte trevlig och servicen riktigt bra. Jag valde en Dry aged Sirlion, (215:-) hängmörad ryggbiff direkt från grillen med sallad i sherryvinaigrette o chilibearnaise. En god och fräsch middag då jag valde att plocka bort klyftpotatisen. Eftersom jag är en chokladälskare fick det bli en Fondant (80:-) till dessert. Det som skulle vara ett smältande chokladtorn med en syrlig fläderblomssorbet kom tyvärr in som en torr muffins :-( minuspoäng! Jag fick däremot in en ny efter att ha påpekat detta som var bra men fortfarande inte som en fondant ska vara. Ordet Bliss betyder fullständig lycka.. och jag är riktigt nöjd med kvällen men jag skulle inte riktigt vilja ta det så långt. Me like.. den goa musiken :-) LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar