Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

måndag 15 augusti 2011

Topp service och god mat i Linné


Jag älskar att strosa runt längs Linnégatan i Göteborg och känna av den behagliga puls som alltid infinner sig i just Linné. Det finns massor av trevliga restauranger och caféer och jag får ofta svårt att välja bara en :-) Nu senast blev det ett lunchbesök på A Hereford Beefstouw som ligger på Linnégatan 5, nära järntorget. Lunch serveras mellan 11.30 och 14.00 och enhetspriset ligger på 119:- oavsett vad du väljer. Lite dyrare men också lite bättre! Förutom grillad lax, lamm, hamburgare, grillspett mm fanns det en ljuvlig salladsbuffé som inte jag kunde låta bli. Här fick jag plocka hur mycket jag ville av allt från sallad, frukt och grönsaker till olika ostar, vinägretter och dressingar. En dröm för salladsälskare som mig! Till detta serveras ett nybakat och rykande färskt bröd. Servicen är strålande och restaurangen väldigt fräsch och trevlig. Me like.. den öppna lokalen med grillen i centrum där du kan se maten tillagas. LLLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar