Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

söndag 13 juni 2010

Ont i magen efter middag på Lotus bar..!?

Mysiga lokaler..

men endast ok mat..

Det är så trevligt att äta ute i Linné då det finns små guldkorn överallt :-) Igår bokade jag bord för två på Lotus bar som jag faktiskt aldrig varit på tidigare men hört mycket om. På Linnégatan 47 en trappa upp ligger denna restaurang i mysig miljö med både vattenfall och öppen brasa. Musiken är en viktig del i deras koncept, och den är för det mesta bra men stundvis riktigt irriterande. För en mysig middag på tu man hand vill inte jag bli distraherad av "opera" inslag med skränande toner.. För att vara en lördag så var det otroligt lite folk (tre sällskap till) vilket kan bero på det dåliga vädret.

Som appetizer fick vi in marinerade oliver och marinerade oxfilébitar vilket var väldigt gott. Till förrätt beställde jag grillade chili- och vitlöksmarinerade tigerräkor med örtsallad och limesmaksatt aioli för 98:- Det var helt ok men lite smaklöst. Varmrätten bestod av grillad tonfisk med lättwokade grönsaker och ingefärssmaksatt smörsås för 198:-. Även denna rätt var helt ok men tyvärr även den lite smaklös. Servicen var helt ok och det gick relativt snabbt att få in maten. Jag gillar dock inte när servitriserna står och "stojar" tillsammans i lokalen ett flertal gånger.

Däremot visade det sig att både jag och min sambo fick väldigt ont i magen efter någon timme, under natten och även under kommande dag.. hmm!? Så absolut helt ok men efter magont.. inget guldkorn! Me like.. den öppna spisen vid bordet :-) LL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar