Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

söndag 31 oktober 2010

Upplev medelhavet på Sokrates taverna i Mölndal


Jag vet inte varför men jag hade inga höga förväntningar när jag bokade bord på Sokrates Taverna i Mölndal. Kan verkligen en bra restaurang ligga så off? Denna Grekisk/Italienska taverna ligger på Krokslätts Parkgata 71 vilket inte ens är i närheten av centrum. Men.. jag får snabbt sudda ut eventuella tvivel och blir jätte glad när jag kliver in genom dörrarna och får ett varmt bemötande. Lokalen är jätte mysig och mina semesterminnen vaknar till liv i takt med de grekiska tonerna. Atmosfären är lugn och trivsam trots att det är mer folk än väntat. Eftersom jag älskar grekiskt och kolgrillat hade jag svårt att välja från menyn. Efter mycket velande får det bli en kolgrillad marinerad fläskfilé med haloumiost, tzatziki och sallad för 179:- Tillbehöret är egentligen friterad tunnpotatis men jag vill endast ha sallad och får betala 25:- extra för det. Onödigt men ok.. Efter ett hårt träningspass och en långpromenad under dagen var jag i behov av massor med energi och blev överlycklig när tallriken kommer på bordet :-) En fantastisk och jätte stor portion med mycket filé, sallad, tzatzik och två stora bitar haloumi! Mmmm!! Jätte gott, jätte fräscht och jätte trevligt! Me like.. den fina lokalen med grekisk touch :-) LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar