Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

söndag 9 maj 2010

Gott, snabbt och nyttigt


På Vasaplatsen ligger den lilla restaurangen Pita. Här hittar du god och nyttig snabbmat till bra priser. Du kan beställa en hälsotallrik, fyllda Pitabröd eller wraps och jag fick som vanligt svårt att välja då det fanns så många goda alternativ. Den trevliga tjejen vid disken rekommenderade två storsäljare, så det slutade med en fullkornswrap fylld med kyckling, blandade grönsaker, röd lök, feferoni, salsa, vitlöksyoghurt och fetaost. Tyvärr lite smaklös kyckling och jag hade gärna velat ha mer vitlökssmak på yoghurten. I övrigt kändes måltiden fräsch och lokalen var helt ok för ett snabbmatställe (inget mys) och personalen var trevlig och gav en bra service. Jag kan absolut rekommendera Pita som ett grymt bra alternativ för nyttig snabbmat. Me like.. gott, snabbt och nyttigt :-) LLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar