Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

onsdag 2 november 2011

Ljuvlig varm choklad på Le Pain Francais


Jag stor trivs på den franska cafékedjan Le Pain Francais och i dag blev det ett besök på Övre Husargatan 26 intill Linné i Göteborg. Det är hög mysfaktor och trots att det oftast är mycket folk blir det sällan stojigt. Det finns hur mycket gott som helst att välja på och du kan äta både frukost, enklare måltider samt "gofika". Oftast får jag vela ett bra tag mellan alla godsaker innan jag bestämt mig. I dag blev det en god kycklingbaguette med knaperstekt bacon (som är min favorit) och en kopp varm choklad. Jag kan här och nu meddela att Le Pain Francais serverar den godaste varma chokladen jag någonsin druckit :-) Det enda som saknas är lite vispgrädde på toppen! Servicen är utan anmärkning och jag gillar att det är rent och fräscht. Disk plockas bort regelbundet från borden vilket gör det trevligare än att få sitta bland smutsdisk som ofta kan vara ett problem på andra caféer. Me like.. den ljuvliga varma chokladen :-) LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar