Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

söndag 23 januari 2011

Sådär brunch på SoHo


Det är ett rent nöje att tillbringa söndagar på olika brunch hak när man gillar mat och trevligt sällskap :-) och det finns en hel del att välja på i Göteborg numera. Idag blev det SoHo med en väninna. Jag gillar stället med den trivsamma miljön och blev därför väldigt besviken när brunchen var sådär :-( Utbudet var inte så stort och inte heller så lockande. Större delen var olika ris- och nudelsallader på det kalla bordet tillsammans med salami, brie- och mögelost, sill med kokt potatis, potatissallad, bröd, oliver, apelsinklyftor och honungsmelon. På det varma bordet fanns det gamla vanliga som äggröra, bacon, korv, pizzabitar, köttbullar och rotsaker. Till dessert fanns det pannkakor och plättar med grädde och sylt samt olika mjuka kakor. Jag kan verkligen sakna lite olika goda grönsaker och bra proteiner som lös med sin frånvaro. Dessutom var priset 179:- vilket känns väldigt dyrt för det lilla jag njöt av. Man får också bara en enda tallrik och jag kan säga att sillsås och plättar med grädde och sylt går inte riktigt ihop.. Eftersom staden dräller av bra brunch ställen är det dags att snäppa upp. Tänk lite nytt, gör det lite spännande! Me like.. fantastiskt goda plättar :-D LL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar