Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

fredag 4 mars 2011

Puta Madre.. ett måste i Göteborg!!



Jag är glad, lycklig, mätt och belåten efter ett fantastiskt besök på magasinsgatan 3 och puta madre. Jag älskar hela konceptet från första stund vi kliver in genom dörrarna för entré i Göteborgs bordell a la Moulin Rouge :-) Inredningen, stämningen och känslan är varm, trevlig, cool och mysig. Vi blir väl bemötta i garderoben och blir visade till vårt bord av serveringspersonal som är såå snygga! Menyn står uppställd på bordet och det är bara att börja välja och vraka från de spännande rätterna. Som tilltugg till fördrinken delar vi fyra personer på en guaccamole med krispiga majstortillas. Underbart att få "riktig" guaccamole med massor av avocado! Till varmrätt beställer jag Tacos de Hipogoloso, puta madres egna majstortillas fyllda med hälleflundra. Serveras med patacones (en sorts matbanan) och en salsa roja och salsa verde. En helt sagolik rätt för mig som vill ha god och nyttig mat. Väldigt fräscht med fisk, grönsaker och såser med fantastiska smaker! Till dessert måste vi självklart testa deras gigantiska tårtor som vi spanade in redan vid entrén :-) Som vanligt svårt val.. men det får bli en chokladtårta.. behöver jag säga något mer.. Lovely! Jag är en dessertmänniska och avskyr att få små löjliga portioner. När jag väl äter dessert så vill jag äta dessert tills jag är nöjd.. och det är jag inte efter en tugga, eller två. Så jag måste säga att jag funnit mitt dessert heaven :-) En stor maffig tårtbit och inte ens jag hade orkat något mer. Priset för denna underbara middag för två gick på 867:- inkl 1/2 tilltugg, 1 fördrink, 2 glas vin, 1 mineralvatten, 2 varmrätter och 2 desserter. Alldeles överkomligt! Servicen var på topp med trevlig, kunnig och uppmärksam personal. Vi fick snabbt in maten som presenterades noggrant. Det är tyvärr alldeles för sällan jag är riktigt lycklig efter ett restaurangbesök, då det finns för många "skitställen" därute men jag måste säga världsklass! Me like.. vet inte vad jag ska välja.. idéen, miljön, servicen, maten, vinlistan.. LLLLL

1 kommentar:

  1. Great food, fantastic interior, and good service at the table, but the 1920s burlesque soon became brusque when the hidden charges for our coats were revealed. Go in the summer, or put your coat on your chair.

    SvaraRadera