Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

måndag 28 juni 2010

Underbar frukost på Café Kringlan i Haga


Frukosten är det viktigaste och bästa målet på dagen och jag älskar att kunna njuta länge och äta mycket :-) vilket du får på Café Kringlan! Mitt i Haga, på Haga Nygatan 13 hittar du detta hemtrevliga café. Här kan man slå sig ner i solen längs den mysiga kullerstensgatan och känna lugnet. Idag fick det bli den stora frukosten för 65 :- innehållande bröd, ost, skinka, tomater, marmelad, smör, yoghurt med müsli, apelsinjuice, kokt ägg, vattenmelon/fruktsallad, kaffe eller te och en stor biscotti till dessert med nötter och choklad. Jag kan utan att tveka säga att detta är en av de godaste frukostarna jag ätit ute i Göteborg och otroligt prisvärt! Bakom disken stod fantastisk personal som var gav så bra service! Jag som gillar att "krångla" fick utan problem byta bröd mot scones och kaffe/te mot varm choklad :-) små saker som gör kunden extra nöjd och glad. Innemiljön är mysig men de skulle däremot kunna göra miljön ute lite mysigare med bland annat trevligare bord och stolar som idag känns lite rangliga. Me like.. en underbar start på dagen :-) LLLL

Måste tyvärr uppdatera mitt inlägg och besviket skriva att frukosten har blivit mycket sämre sedan de startat med buffé. Det känns söligare och inte lika lyxigt. LLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar