Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

söndag 19 juni 2011

Söndagsbrunch på Incontro

Vad är en söndag utan brunch med gott sällskap :-) Inte lika trevlig som med iallafall! I dag blev det ett besök till Incontro vid Svenska mässan i Göteborg. Här serveras italiensk brunch varje söndag mellan 11.30 - 16.30 till live pianomusik, vilket är väldigt trevligt. För 185:- kan du välja och vraka mellan kalla och varma rätter samt dessert. Jag gillar den stilrena lite kala inredningen i vitt, svart och rosa och personalen är oftast trevlig och ger bra service. Däremot är jag inte så förtjust i buffén som tyvärr blir väldigt enformig, flottig och mycket smakar "likadant". Jag kan utan problem äta "sölig" mat bara jag får lite fräscha grönsaker att balansera med men det är väldigt begränsat av den varan. På det kalla bordet hittar du bland annat sallad, oliver, tomater, marinerade champinjoner, aubergine, salami, pastasallad med räkor, focaccia och baguette m lax. På det varma bordet fanns omelett, äggröra, bacon, korv, pasta m skaldjur, kycklingklubbor, revbensspjäll, frikadeller samt pizza och bruschetta. Till sist kan du avnjuta dessert som i dag bestod av bärpaj med vaniljsås, en pannacottaliknande bärgrej, färsk frukt, biscotti och våfflor med glass, grädde, varma jordgubbar och/eller chokladsås. Det är ett trevligt brunchställe om man ser till omgivningen och stämning men jag måste säga att maten är sisådär. Tyvärr! Me like.. fönsterplats på nedre plan :-) LLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar