Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

måndag 8 augusti 2011

Lyxig fika för chokladnjutare på Café Kanold


Grönsakstorget i Göteborg har fått ett riktigt lyxigt café i form av Flickorna Kanold, eller Café Kanold. Jag fullkomligt älskar lokalen med den eleganta och klassiska inredningen. Öppet, ljust, högt i tak, höga fönster, ljuvliga möbler och magnifika kristallkronor. Nu under sommaren finns också möjlighet att sitta utomhus. Att det dessutom serveras riktig choklad, mumsiga bakverk, gräddig glass, hembakta scones och fina smörgåsar gör inte besöket sämre. Jag gillar att det är gammaldags, och cafépersonalen är så fina i deras söta förkläden. Eftersom besöket gjordes på en solig sommardag kunde jag inte låta bli att ta en mjukglass. Pris 40:- Den serveras i en chokladvåffla med äkta choklad ringlad runt om. På toppen sitter en god bit apelsinchoklad. Det här är en äkta mjukglass och jag kommer inte att kunna nöja mig med något annat hädanefter :-) Me like.. Hela konceptet från lokal, till personal och utbud :-) En lyxig fika helt enkelt! LLLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar