Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

torsdag 8 juli 2010

Jätte besviken efter lunch på Nordgården i Billdal


Ledig dag, strålande sol, gott om tid och hungrig.. då är det fantastiskt trevligt med en liten utflykt :-) På Nordgården i Billdal kan du sitta ute på den lummiga innergården och verkligen njuta i en härligt lantlig miljö. Här kan du äta både lunch och middag eller ta en fika från kakbuffén. Efter en liten väntan hälsades vi välkomna och fick se menyn vid baren. Idag var det för en gångs skull inte så svårt att välja. Det fick bli deras sommarerbjudande, Coq au vin (159:-) med sås, vitlöksbröd och färskpotatis men utan färskpotatis. Blev lovad grönsaker istället. Sen fick vi själva plocka för oss från "salladsbuffén" (grönsallad, oliver, krutonger, solrosfrön och vinegrette) samt ett mjukt och ett hårt bröd. Hade gärna sett lite mer grönsaker. Tillbehören var nästan slut och vi fick skrapa ihop en tallrik var efter att ha fått förklarat att det inte blir mer påfyllt (fortfarande 30 min kvar av lunchen). Likaså fick vi fråga om vatten och kaffe då det också var slut. Väl ute på innergården var det fortfarande en väldig röra efter lunchen med mycket disk och mat kvar på borden som vi fick stuva undan för att få plats. Vi var de enda gästerna för tillfället men fick ändå vänta ca 20-30 min på maten. När vi blir serverade har jag potatis på tallriken och inga grönsaker. Servitrisen ber om ursäkt för detta och ska genast hämta en extra skål. När vi ätit upp vår mat har jag fortfarande inte fått mina grönsaker.. Maten smakade bra men det var otroligt små portioner och jag tror att jag totalt fick 4 tuggor med kyckling.. Så en lunch med alla förutsättningar blev en stor besvikelse på grund av dålig service, lite mat och oordning. Tråkigt! Me like.. den härliga miljön! L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar