Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

onsdag 10 november 2010

En fräsch sallad till lunch på Café Soup ´n Bagel


Café Soup´n Bagel ligger på södra vägen 45. Här hittar du goda soppor, bagels och sallader på menyn. Cafét är fräscht men jag saknar den mysiga känslan inne som man får från utsidan. Servicen är bra och mannen bakom disken är riktigt trevlig. Jag hade sett fram emot en god soppa i höstrusket men då det bara fanns ärtsoppa kvar fick det bli en god caesarsallad istället. Priset var 70:- och jag fick en stor portion. Jag gillar att de blandar alla ingredienser i en stor skål tillsammans med dressingen så slipper man blanda runt själv. Den lilla detaljen tillsammans med en väldigt god dressing gör att caesarsalladen smakar precis som den gör i USA och jag får en trevlig flash back. Me like.. att jag fick mycket parmesanost :-) LLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar