Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

lördag 11 december 2010

Klassiskt Italienskt på Vivaldi


Jag tycker att det kan vara fantastiskt gott med en riktigt god, klassisk och äkta Italiensk måltid. Färsk pasta, olika antipasti, risotto eller varför inte en pizza. Utbudet av Italienska restauranger i Göteborg är stort och en av dem är Vivaldi som ligger på Berzeliigatan 19. Det är en trevlig restaurang med en "liten" och väl utvald meny. Servicen är helt ok och miljön är lugn och trivsam. Jag föredrar "rummet" mot gatan med fönster som känns ljusare och fräschare än själva matsalen. Jag var helt inne på en god pastarätt men blev lite besviken på urvalet och hittade inget som lockade. Istället fick det bli Risotto Agli Asparagli med sparris, kantareller, parmaskinka, tryffel, parmesan och persilja. Varmrätten kostade 148:- och var väldigt god men lite smaklös så jag fick krydda extra. Me like.. lugn och harmoni :-) en bra datemiljö! LLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar