Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

tisdag 3 januari 2012

Dåligt Fröken Olsson!


När jag är ute och äter vill jag bland annat att maten ska smaka bra och att miljön ska vara trevlig, ren och fräsch. Tyvärr fick jag inget av Fröken Olsson på Östra Larmgatan 14 i centrala Göteborg. Lunchbesöket med en massa goa vänner blev en besvikelse och jag tvivlar att kommer att besöka caféet för en lunch igen. Lokalen var fullproppad med gäster vilket är trevligt om man har tid att hålla efter. Dessvärre var det skitigt på golv, bord, vid buffén och på toalett vilket jag kan tycka säger rätt mycket om stället. Alla förutsättningar finns då lokalen är trevlig men tyvärr missar någon underhållet. Lunchen som blev en kycklinggryta med ris smakade inget och vissa kycklingbitar var slemmiga och smakade illa. Salladsbuffén som ingick var en ren katastrof och den lilla bulle man kunde ta till dessert var torr som fnöske. Behöver inte säga mer än, dåligt Fröken Olsson, dåligt! Me like.. att man får plats med barnvagn. L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar