Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

tisdag 18 oktober 2011

Ljuvlig croissant till frukost


Att unna sig en god frukost ute är otroligt lyxigt. I Göteborg finns ett stort utbud av caféer som serverar bra frukost under både vardag och helg. I lördags blev det en morgonpromenad som avslutades med frukost på franska Le Pain Francais på Engelbrektsgatan 32, en tvärgata från avenyn. På lördagar serveras frukost fram till 11 och innehåller allt möjligt smått och gott! För 65:- får du en nybakat baguette, en croissant, smör, ost, grönsaker, marmelad, yoghurt, ett kokt ägg, ett glas apelsinjuice och så valde jag en kopp varm choklad. Vad mer kan man önska! Jag blev glatt överraskad och älskade varje tugga. Caféet är väldigt trevligt och stämningen lugn och behaglig. Miljön är mysig och jag skulle föredra övervåningen om jag inte hade barnvagn med mig. Där är mysfaktorn något högre med härliga soffor och fåtöljer. Jag gick ut från Le Pain Francais mätt, nöjd och belåten och kommer garanterat snart tillbaka. Me like.. en obeskrivbart god croissant :-) LLLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar