Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

torsdag 27 januari 2011

Filetto al balsamico på Toscana


Italienska restauranger har oftast en mysig och hemtrevlig atmosfär. Toscana på Kungsgatan 7A är inget undantag. Lokalen är varm och trevlig med dämpad belysning, mysig musik och gästvänlig personal. Vid bordet blir vi serverade ett fantastiskt gott nybakat bröd med olivolja och salt :-) My favorite! En flaska med kallt vatten finns också för självservering vilket jag gillar. Eftersom jag är sugen på kött blir en filetto al balsamico perfekt. På svenska, en oxfilé medaljong med balsamico, parmesan och tryffelkräm. Istället för potatis väljer jag till grönsaker. Trots få besökare tar det en stund innan vi får maten, så tack och lov för brödet. Jag hade stora förhoppningar då min rätt lät fantastisk men tyvärr blev jag besviken. Köttet var torrt och smaklöst och än en gång får jag ångra att jag inte tog en pastarätt, då de sällan kan misslyckas. Priset var 255:- vilket är överkomligt för en varmrätt med oxfilé men däremot var portionen relativt små och mina grönsaker var bara lite sallad, röd lök och tomat. Tråkigt att behöva lämna restaurangen och inte vara mätt och belåten. Me like.. vindruvor till varmrätten var väldigt gott och annorlunda :-) LLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar