Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

onsdag 23 juni 2010

Sol och scrambled eggs på Doppio made my day!


Bara namnet gör mig glad :-) Doppio!! Denna härliga espressobar ligger på Linnégatan 7 och har tydligen grymt gott kaffe. Eftersom jag inte dricker kaffe själv så kan jag tyvärr inte uttala mig om det stämmer. Istället fick jag njuta i solen med härlig frukost bestående av scrambled eggs med skinka och färsk bladspenat (och toast för den som vill). Till detta serverades en såå god smoothie och valfri kaffe (för den som dricker kaffe). Priset är 75 :- vilket känns rätt dyrt för så "lite" mat. Blev inte speciellt mätt faktiskt. Däremot smakade det fantastiskt, personalen var riktigt trevliga och jag gillar att sitta ute mitt på Linnégatan och se alla människor passera. Me like.. att det finns annat än mackor till frukost = Äggröra rules :-) LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar