Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

måndag 5 juli 2010

Godaste pizzan i Göteborg hittar du på MUMS


Jag kommer ursprungligen från Östersund som hör och häpna är känt för några av Sveriges godaste pizzor.. så jag har höga krav vill jag lova ;-) Eftersom jag bara äter pizza ett fåtal gånger per år vill jag verkligen att den ska vara perfekt! Tunn och gärna lite krispig botten, inte för mycket ost men mycket tillbehör och gärna mozzarella, parmaskinka, pesto, ruccola, färska tomater mm mm. Färska råvaror är super viktigt! Efter att ha letat länge och väl har jag äntligen hittat mitt ställe. På Framnäsgatan 10 ligger en helt underbar pizzeria.. Pizzeria Mums! Det är ett litet familjeföretag som växer då fler och fler göteborgare börjar upptäcka detta lilla guldkorn. Redan när du kliver in genom dörren och känner den fantastiska doften känner du dig välkommen. Jag har aldrig tidigare varit på en pizzeria som känns hemtrevlig, personlig och nästan lite kärleksfull. David som startat Pizzeria Mums är otroligt trevlig och gör fantastiska pizzor. 2010 vann han dessutom Pizza SM med sin kärlekspizza. Här finns ett stort utbud med allt från billiga "standardpizzor" till exklusivare gourmetpizzor. Vill du inte äta en pizza så är kebabrullarna precis lika goda. Me like.. fräscha pizzor bakade med kärlek :-) LLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar