Hoppas att det smakar!

Tänk alla gånger du varit ute på en romantisk middag med kärleken, en trevlig söndagsbrunch med kompisgänget, en affärslunch med kollegorna eller kanske en mysig frukost med din närmsta vän.. Förhoppningsvis blir det precis så bra som du hoppats.. men du, precis som jag går säkert på en nit ibland och den där härliga morgonen, dagen eller kvällen blir inte inte riktigt som du tänkt dig.. Så min tanke är att guida dig till en lyckad frukost, lunch, middag, brunch eller fika när du ska Äta ute i Göteborg :-) Hoppas att det smakar!

tisdag 29 maj 2012

En ny lunchfavorit

Sommaren har kommit till Göteborg vilket gör att jag gärna tar min lunchsallad på en uteservering ute på stan. Av ren tur lyckades jag passera nyöppnade Wendy`s coffee som ligger ett stenkast från södra ingången till Liseberg på södra vägen. Valde att testa detta nya ställe till min lycka. Caféet ser inte mycket ut för världen men vilken trevlig personal och vilken fantastisk sallad. Det här kommer att bli ett stammis hak när jag vill ha en god, matig och nyttig lunch. Jag kunde knappt bestämma mig men valde till sist en sallad med varmrökt lax, avocado, solrosfrön, pumpafrön, quinoa och råris. Till det en pestokräm. Mmmm!! Det är inte ofta smaklökarna dansar tango av en sallad men det gjorde de :-) Me like en sallad outside the box! LLLLL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar